08
apr
2019

Groeit de stapel papier ook bij jullie gestaag aan door een immer groeiende aanvoer van reclamedrukwerk en/of gratis pers? Weet je soms nog amper waar je een nieuwe lading blinkende brochures nu weer kwijt moet en heb je er een hekel aan om reclamefolders uit plastic wikkels te prutsen, om de boel dan gewoon na vier weken op straat te zetten? Misschien wel herkenbare fenomenen, want er wordt nogal wat reclamedrukwerk en gratis pers verspreid.

En dan is de vraag: hoeveel van die folders en brochures bekijk je en gebruik je eigenlijk écht? Van hoeveel folders ben je echt blij dat je ze in je brievenbus vond en hoeveel belanden er rechtstreeks bij de stapel papier & karton? Zonde eigenlijk, want het ophalen en verwerken van al die stapels overtollig papier kost tijd, centen én bomen. Voor jezelf neemt de stapel ook ruimte in beslag en heb je er nog werk aan om alles buiten te zetten of naar het recyclagepark te brengen.

Met een simpele sticker op je brievenbus, waarmee je aangeeft dat je niet langer reclamedrukwerk en/of gratis pers (Deze Week, Rondom,...) wil ontvangen, kan je dit allemaal vermijden. Wil je toch op de hoogte blijven van nieuwe producten en mooie aanbiedingen van je favoriete merken en winkels? Dan kan je tegenwoordig vrijwel altijd kiezen voor een digitale nieuwsbrief die de buitenkansjes gewoon aflevert in je mailbox. Dan mis je geen enkele aanbieding meer en zit je toch niet met een berg vermijdbaar afval.

Vraag hier gratis een JA/NEE- of NEE-NEE-sticker aan en help de (eigen) afvalberg kleiner te maken. De oude stickers (zonder MIROM-logo) blijven uiteraard geldig.