Voor wie?
Voor alle inwoners van Hooglede, Houthulst, Koekelare, Kortemark, Langemark-Poelkapelle, Lichtervelde, Moorslede, Roeselare, Staden, Torhout, Wingene, Zonnebeke.
Wat mag?
✔ Grote stukken brandbaar materiaal (bv. matras, tapijt, stoffen zetel…)
✔ Plastics (bv. rolluik, tuinmeubelen...)
✔ Metaal (bv. bureau, verenbak...)
✔Hout (bv. salontafel, stoel...)
✔ Elektr(on)ische apparaten
Wat mag niet?
✗ Afbraak- en bouwafval (aarde, lavabo, steenpuin, ramen, tegels…)
✗ Zakken of dozen gevuld met allerlei afval
Hoe werkt het?
1. Verzamel enkele afgedankte spullen die je niet zelf naar het recyclagepark kunt brengen.
2. Ga na of dit afval nog bruikbaar is.
- JA ► Contacteer de Kringwinkel op 051/24 49 14. Zij bepalen of de spullen nog verkoopbaar zijn. De Kringwinkel komt het materiaal gratis aan huis ophalen.
- NEEN ► Vul onderaan deze pagina het aanvraagformulier in of contacteer MIROM Roeselare op 051/26 03 50.
3. Na een week ontvang je samen met de kostprijs de bevestiging van de ophaaldatum. Betaal ten laatste een week voor de ophaling. Zoniet is er geen ophaling.
4. Maximum één maand na aanvraag wordt het materiaal opgehaald. Opgelet:
- De ophaling gebeurt op vaste ophaaldagen tijdens de week tussen 8u en 18u
- Er mag geen los materiaal opgeborgen zijn in de aangeboden zaken (bv. vet in een frietketel, kledij in een kleerkast...)
- Het aangeboden materiaal moet door twee personen opgehaald kunnen worden.
- Op de ophaaldag moet het materiaal zo op de stoep klaar liggen zodat het vlot bereikbaar is voor de vrachtwagen en dat voetgangers nog voldoende plaats hebben om te passeren.
- De ophalers komen NIET binnen in huis om het materiaal op te halen.
- Om misverstanden te vermijden is er iemand thuis op de dag van ophaling.
Kostprijs
De kostprijs is afhankelijk van het afval dat je aanbiedt. Per ophaalbeurt wordt er een administratieve kost van 6,50 euro aangerekend. Meer info over de betaling vind je in de bevestigingsmail. Elektrische toestellen en matrassen worden gratis opgehaald mits het betalen van de administratiekost en het aanbieden van minstens 3 euro betalend afval.
Een gezin kan maximaal voor 180 euro per jaar van deze dienst gebruikmaken.
Prijzen geldig in 2025.